torsdag 5 maj 2011

Man blir så trött...

Jag blir så trött...
En kvinna blir misshandlad i hemmet, hon vågar stå upp för sig och polisanmäler händelsen, alla skador finns dokumenterade hos läkare med bilder och allt.
Hon orkar ta sig igenom förhör efter förhör och sen tillsist kommer rättegången. Hon berättar allt hon varit med om, mannen berättar sin sida, vittnen hörs och sen slutar det med att den anklagade får gå fri. Utan böter eller något annat.
Det enda han får böter för det va att han hade 0,7 gram hash hemma i lägenheten, han får 2000 kr i böter för det medan han går fri för grovmisshandel och olagahot.
Kvinnan som tagit sig igenom allt ja hon får ingen rättvisa, inget skadestånd... Det enda hon känner är "vad va meningen med att gå igenom det här?"


Nu förstår jag varför kvinnor inte anmäler misshandel i hemmet, för det leder ändå ingen vart. Det finns ingen rättvisa.
Det är något stort fel med vårat rättssystem.. Jag blir så ledsen...
Så nu alla män, misshandla på där hemma för det står ändå ord mot ord så du får antagligen inget straff ändå!
Det va mitt sista hopp för Sveriges rättvisa, nu håller jag på USA istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar